Aplikacje i usługi on-line dla zdrowia

najlepsze aplikacje zdrowie

Lubię korzystać z nowinek technologicznych, a jeśli pomagają one w zachowaniu zdrowia, tym chętniej polecam je innym. Smartfonowe aplikacje mogą przypominać o piciu wody, podpowiedzą, jak skomponować zdrową dietę i podliczą kalorie. On-line można też już konsultować się z lekarzem, otrzymywać recepty, nie tracić czasu na dojazdy do przychodni i stanie w kolejkach. Zobacz z jakich interaktywnych narzędzi dla zdrowia warto korzystać.

Temat zdrowia i bycia fit jest na topie od dobrych kilku lat. Przyznam, że dawniej niespecjalnie przejmowałam się tą kwestią. Bardzo dużo się ruszałam, jadłam praktycznie wszystko bez ryzyka, że przytyję, mało chorowałam i miałam czas na regenerację i wypoczynek. To zmieniło się, gdy zostałam mamą. Najpierw doskwierać zaczął mi brak snu i zmęczenie. Później przybrałam na wadze, a przeziębienia nie opuszczały mnie w sezonie infekcji. Musiałam, więc zwrócić większą uwagę na dietę i ilość ruchu w ciągu dnia. Od czasu do czasu testuję też aplikacje, które mi w tym pomagają i przypominają o zdrowych nawykach. Może wśród nich znajdziecie też propozycje dla siebie. 

Aplikacje i usługi on-line dla zdrowia:

Zdrowe Zakupy

aplikacja zdrowe zakupy

Zdrowe zakupy to aplikacja na smartfony z systemem Android i iOS, która skanuje kody kreskowe produktów (e bazie jest ich 70 000) i wskazuje ich składy. Przy pomocy buziek łatwo rozpoznać, które ze składników są ok, a których nie powinniśmy w ogóle jeść. Dzięki temu łatwiej skomponować koszyk zdrowych produktów, szczególnie gdy kupujemy coś nowego i nie rozpoznajemy wszystkich składników na opakowaniu.

Dimedic – czyli recepta on-line bez stania w kolejkach

wystawianie recept online

Jeśli stosujesz antykoncepcję hormonalną od lat, to pewnie nie raz zdarzyła Ci się sytuacja, że akurat potrzebowałaś recepty, a Twój lekarz prowadzący wyjechał na urlop. Oczywiście zawsze można zapisać się do innego, jednak wizyty nie zawsze da się umówić z dnia na dzień. W takiej sytuacji można po prostu skorzystać z konsultacji lekarskiej online. Jest to wygodne rozwiązanie, zwłaszcza, gdy chcemy przedłużyć receptę. Lekarz po weryfikacji wywiadu medycznego, może wystawić receptę on-line, która później przychodzi do domu pocztą. Do zamówienia potrzebne są aktualne wyniki badań i rejestracja w przychodni on-line. Takie przychodnie od lat działają np. w Holandii i Wielkiej Brytanii i zaczynają też swoją działalność w Polsce. Więcej szczegółów na temat przychodni on-line znajdziesz tutaj.

Fitatu licznik kalorii

aplikacje fitness po polskuaplikacje fitness po polsku

Dzięki aplikacji Fitatu w łatwy sposób zliczysz, ile kalorii dziennie zjadasz, a to ważne, jeśli chcesz utrzymać dietę np. redukcyjną. Oprócz kalorii aplikacja pokazuje też, ile węglowodanów, tłuszczy, białka i mikroskładników zawierają Twoje posiłki. Ja nigdy nie miałam głowy do liczenia kalorii i sprawdzania ich w internetowych kalkulatorach, a aplikacja robi to za mnie. Dodatkowo może ona skanować niektóre produkty, więc wpisywanie poszczególnych składników swojej potrawy mam z głowy.

Daily Water Free (na iOS) lub Water Drink Reminder

aplikacje zdrowieaplikacje zdrowie

Czy wiesz, że jeśli nie pijesz odpowiednio dużo wody, to Twoja dieta nie będzie skuteczna? O tym dowiedziałam się od dietetyka, który uświadomił mi, że bez picia przynajmniej 2 litrów wody dziennie nie ma sensu bym w ogóle zaczynała z jakąkolwiek dietą. Najpierw muszę nauczyć się nawadniać, bo woda nie tylko pomaga w wypłukiwaniu toksyn, ale jest też potrzebna do właściwego metabolizmu. Bez tego nie da się ruszyć. Dlatego, jeśli masz tak, jak ja i też zapominasz o piciu wody, to zainstaluj sobie aplikację – przypominajkę. Powiadomienia w ciągu dnia sprawią, że łatwiej będzie CI wyrobić sobie zdrowe nawyki.

Aplikacja Zdrowie na Iphone


Użytkownicy systemu iOS mogą korzystać z rozbudowanej aplikacji Zdrowie, która podzielona jest na cztery główne kategorie: aktywność, odżywianie, sen i uważność. Jak korzystać z aplikacji zdrowie? W wersji podstawowej otrzymamy o swoim zdrowiu podstawowe informacje, ale aplikacja podpowiada też jakie inne programy warto pobrać na telefon i jakie funkcje włączyć np. „pora spać”, by otrzymać ich więcej. Dane i statystyki zdrowotne pokazywane są każdego dnia, ale można też sprawdzać postępy np. ile kroków przeszliśmy w ciągu tygodnia. Myślę, że aplikacja wymaga trochę wgryzienia się w temat, ale z drugiej strony, później można dzięki niej zaoszczędzić sporo czasu i monitorować np. wagę i kondycję na bieżąco.

Jakość powietrza w Polsce

aplikacje zdrowotne

Temat smogu trochę już przebrzmiał, ale aplikację monitorującą stan powietrza lepiej mieć zainstalowaną na stałe i wiedzieć, kiedy dla zdrowia lepiej zamknąć okna, a kiedy przewietrzyć mieszkanie i wybrać się na spacer. Aplikacja pokazuje aktualne dane na temat stężenia m.in. PM10, pyłu PM2,5, dwutlenku siarki (SO2), dwutlenku azotu w najbliższej okolicy. 

Kcalmar

aplikacje ftness po polsku

W aplikacji Kcalmar znajdziesz gotowe propozycje diety np. odchudzającej, wegetariańskiej, pozbawionej glutenu lub przeznaczonej dla osób z cukrzycą. Opcji jest całkiem sporo i choć diety nie są idealne i niektóre posiłki wcale mi nie pasują, to jednak znajduję tam czasem ciekawe przepisy np. na zdrowie śniadania czy podwieczorki, z którymi mam chyba największe problemy. Tam znalazłam przepis na pyszną owsiankę czekoladową z gruszką. Jeśli więc chcesz korzystać z aplikacji wybiórczo, na pewno znajdziesz tam sporo inspiracji na zdrowe dania.

Jeśli korzystacie z podobnych aplikacji, dajcie znać, które z nich polecacie 😊 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz