Co robi copywriter na freelansie?

copywriting teksty cennik

Freelance nie jest dla każdego. To praca, która wymaga samodzielności, sporej dawki samozaparcia i dużej motywacji. Z drugiej strony ma też wiele plusów. Największym z nich jest wolność w podejmowaniu wyborów.

Co robię na freelansie?


To pytanie padało dość często, gdy pisałam, że planuję założyć firmę. Nie wiem dlaczego już wtedy nie zaczęłam o tym mówić głośno. Być może działo się tak dlatego, że na początku nie ruszyłam z działalnością z kopyta. Miałam bardzo mało czasu na pracę, mój syn był jeszcze mały, a niania przychodziła do pomocy zaledwie trzy razy w tygodniu na kilka godzin. Przez długi czas nigdzie się nie promowałam, nie miałam nawet założonej strony www, Fanpage'a, a nawet wizytówek. Traktuję to jako stratę cennego czasu, ale na szczęście w porę się ocknęłam.

Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy.
Stuart Henderson

Przełom nastąpił dopiero po roku od założenia przeze mnie firmy. Wystartowałam ze stroną www i promocją na FB. Udało mi się powiększyć portfolio klientów i zapełnić grafik do pełna. Zaczęłam też wychodzić do ludzi na spotkania networkingowe i branżowe. Nie było to łatwe, bo skutecznego opowiadania o sobie w kilku zdaniach dopiero musiałam się nauczyć. Wśród masy obcych osób trzeba się przebić, zaprezentować swoje usługi i nawiązać kontakt. Udało się i w efekcie nie tylko mam zawsze przy sobie wizytówki, ale też bez problemu prezentuję swoją firmę i opowiadam o korzyściach współpracy ze mną.

copywriting teksty cennik


Jestem copywriterką na freelansie

Zajmuję się content marketingiem. W dużym skrócie tworzę wartościowe treści i teksty, które chce się czytać. Moje artykuły trafiają do magazynów korporacyjnych, do mediów oraz  na blogi firmowe i strony www. Prowadzę też profile w mediach społecznościowych i optymalizuję reklamy Social Ads. Przestałam się rozdrabniać i wiem co mogę zaoferować klientom, by się sprawdziło i zadziałało u nich najlepiej. Współpracuję zarówno z korporacjami, jak i mniejszymi, lokalnymi firmami. Oczywiście taki rodzaj działalności nie wziął się z przypadku. Wcześniej zajmowałam się tym m.in w agencji PR oraz pracując w dziale marketingu po stronie klienta.

Co ciekawe, moja praca jedynie w części polega na pisaniu. Wiele czasu zajmuje mi research, czyli szukanie informacji. Czasem polega to na wertowaniu sieci i materiałów od klientów lub wymaga rozmów z ekspertami. Bardzo to jednak lubię, bo dzięki temu powstają solidne materiały, które klienci chwalą za wysoką jakość. Mam też fiksację dotyczącą terminów. Deadline jest dla mnie niemal jak świętość, dlatego zawsze staram się oddać teksty na czas. Przekroczenie terminu zdarza mi się niezwykle rzadko, co oczywiście powoduje, że w chwilach krytycznych zdarza mi się pracować wieczorami czy w weekendy. Na szczęście udało mi się już odnaleźć złoty środek i potrafię organizować swoją pracę tak, by czas wolny poświęcać rodzinie i sobie. To był z resztą priorytet i cel, który przyświecał mi, gdy zakładałam firmę.

co robi copywriter

Mam nadzieję, że choć odrobinę zainteresowałam Was tematem. Jak widzicie, blogowanie to zaledwie ułamek mojej pracy na freelansie, dlatego czasem posty nie wychodzą tak regularnie jak bym chciała. Jeśli interesuje Was jakiś aspekt pracy freelancera, dajcie znać :) Chętnie opowiem więcej.

Stronę www mojej firmy znajdziecie tutaj. Jeśli chcecie podejrzeć moją pracę od kuchni, zapraszam na Fanpage.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza